Dag 2 - Reisverslag uit Morsum, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Morsum, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Eric Lanooy

Blijf op de hoogte en volg Eric

01 Juni 2016 | Duitsland, Morsum

Na een zwoele nacht al rond 6 uur wakker. Heerlijk geslapen op lekkere bedden. Om half zeven eruit. Eerst ontbeten in het hotel en toen snel terug naar onze kamer om in te pakken. Om 8:15 vertrokken uit Friesoythe. De weersvoorspellingen waren erg slecht maar het was droog en al lekker warm. We fietsten door een mooi gevarieerd landbouw gebied. Na 35 km begon het te spetteren dus snel een koffiestop. Eerst reden we nog door een mooi gebied met in de buurt onze partnergemeente Wardenburg maar toen kwamen we in de voorsteden van Bremen. We reden van industrieterrein naar industrieterrein en geen restaurant te vinden dus ook geen soep! In zo'n omgeving is het ook lastig zoeken naar de juiste weg. Onze motor raakte langzaam maar zeker uitgeput. Het was opnieuw rond de 25 graden en de brandende zon stond hoog aan de hemel. Opeens stonden we voor een supermarkt! Daar konden we wat eten en drinken in gaan slaan. Maar ik kreeg van vermoeidheid mijn linkerbeen niet snel genoeg uit de pedalen en viel daarom pardoes op het warme asfalt! Knie en onderbeen bloedden door schaafwonden. Lia kocht een lekkere mars voor mij als troost. Na de zware laatste loodjes kwamen we rond 17:00 in het hotel in Morsum aan. Weer 110 km op de teller! Wel wat omgereden vandaag door het zoeken naar de juiste weg op de industrieterreinen rond Bremen.