Dag 4 - Reisverslag uit Dannenberg, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Dannenberg, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

03 Juni 2016 | Duitsland, Dannenberg

Dag 4 Soltau Dannenberg 109 km.
Na een heerlijk ontbijt mochten we broodjes smeren van de gastvrouw voor onderweg. Om kwart voor negen op de fiets. Het was al best warm. Vandaag fietsen we over de Lunenburgerheide tussen de militaire oefenterreinen door. Een soort Veluwe maar dan veel groter en geen gezellige dorpjes te bekennen! Dus ook geen rustplekken. Een pauze in Munster en toen pas na de heide bij een imbiss in Eimke. Hier kwamen vast ook vaak militairen op oefening wat eten! Lia de accu aan de stroom omdat ze vanwege haar knie vandaag zwaardere ondersteuning heeft. Toen door naar Uelzen een vrij grote plaats met een nieuw station ontworpen door Hundertwasser, een Oostenrijkse architect. Gegeten bij een zeer gastvrije Griek. Zijn vrouw kletste de oren van je hoofd en we werden super in de watten gelegd met een gratis ouzo, thee etc. Het was al heet! 28 graden! Daarna de stad uit en toch het bijzondere station even bekeken. We hadden al 60 km op teller en het was 14:00 uur. We moeten nog ruim 40 km naar Dannenberg en best wel warm en het werd Lia te zwaar. Nu begon ook haar rechterknie op te spelen. Shit het was nog ver en opnieuw geen dorp in de buurt te bekennen. Even gepauzeerd om knie te ontlasten. Daarna heel langzaam door en 15 km voor Dannenberg op een terras bij een boer taart met thee genomen. Toen ging het weer als een speer! Dannenberg zo bereikt en VVV benaderd voor een overnachtingsplek. Helaas stuurde ze me naar de hotel ver buiten het centrum. Toen maar omgekeerd en zelf een hotel gezocht en gevonden! Vlak bij centrum en even duur. Bij de Famila broodjes gekocht en opgegeten en 's avonds lekker op terras aan een grote pot bier. Alvast voor morgen een hotel geboekt via Booking omdat het weekend is en langs de Elberadweg het waarschijnlijk erg druk is met fietsers.