Dag 7 - Reisverslag uit Rahnsdorf, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Rahnsdorf, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

06 Juni 2016 | Duitsland, Rahnsdorf

Dag 7 Berlijn Oost Rahnsdorf 75 km
Vroeg wakker en een prima ontbijt. We hadden ook best honger! Ontbijtzaal bij mensen in de serre met allerlei attributen van het lokale schuttersgilde. Alles pracht en praal in goud. Het was een afgesloten hofje waar allemaal familie bij elkaar woont van jong tot oud. 8:15 op fiets. Eerste stuk weg liep voor geen meter! Dun asfalt over kinderkoppen uit de oostblok periode. Na ongeveer 15 km komen we in Schonwälde, een bosrijk gebied met mooie woningen. Het lijkt hier plots een stuk welvarender. Direct erna een supermarkt waar we wat inkopen deden want alle voorraden waren de vorige avond opgegaan. Toen het dorp uit en daar het eerste tracé van de muur en het bordje Berlijn! Na wat foto's doorgefietst door een mooi bos en aan het eind kwamen we bij de Tegelersee/ Havel. Die gevolgd tot Berlijn-Spandau. Daar naar de oude citadel gereden naar de toeristinfo op zoek naar een hotel. De vriendelijke behulpzame jongen belde wel 7 hotels: Allemaal vol! Waarschijnlijk door muziekfestivals in de maand juni in Spandau. Volgens de jongen van de balie zouden we in Berlijn zelf meer kans hebben. Wij doorgefietst naar de Gedachniskirche naar de touristinfo. Berlijn is groot! want dat was wel 15 km verder. Daar hadden we beet! Daarna eerst op terras aan de Rankestrasse warm gegeten. Vervolgens doorgefietst naar het hoofdstation en de terugreis met trein geboekt via de DB . Ook kaartjes voor de S-bahn voor 3 dagen geregeld! Daarna naar Reichstag en onder de Brandenburger Tor naar Oost Berlijn. Toen naar Alexanderplatz en daar koffie gedronken op terras. Onderzocht hoe ik de stad uit moest fietsen in oostelijke richting naar ons pension. En vervolgens op de Garmin genavigeerd. Het pension bleek 30 km uit het centrum te liggen aan de Muggelsee! Daar hadden we niet op gerekend. We hadden we rustige laatste fietsdag gepland! Moe maar voldaan kwamen we aan in een prachtig pension in een sjieke buurt. De S-Bahn op 20 nin lopen en in 40 min in het centrum van Berlijn. Daarna moe naar bed.