Dag 8 - Reisverslag uit Rahnsdorf, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Rahnsdorf, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

07 Juni 2016 | Duitsland, Rahnsdorf

Dag 8 1e dagje Berlijn
Om 8 uur ontbijt buiten bij de vriendelijke gastvrouw en gastheer. Mevrouw had het ontbijt mooi opgemaakt met veel aardbeien uit eigen tuin. Wel wat weinig thee. Na ontbijt de rekening alvast betaald. Van de heer des huizes nog een goede tip om met de bus naar de S-Bahn te gaan. We besloten om goed uit te zoeken hoe we met de S-bahn en overstappen bij het Ostkreuz naar de Ostbahnhof te komen. Dat zouden we donderdag in alle vroegte ook moeten doen als we weer naar huis zouden gaan. Ook uitgezocht waar de liften waren want zo'n zware elektrische fiets met bagage is lastig de trappen op te tillen. Toen we dat gedaan hadden zijn we OostBerlijn gaan verkennen. Bij het Alexanderplatz uit de S-Bahn. Toen naar het DDR-museum. Daarna warm gegeten bij een park. Toen naar Brandenburger Tor en daarna met U-bahn naar Checkpoint Charlie. Indrukwekkende verhalen stonden daar op een monumentaal punt. Wat koffie gedronken en daarna naar de Potzdammer Platz gelopen. Daar was nog weinig meer te zien van het ooit belangrijke verkeerspunt. Toen overgestoken naar nabijgelegen Sony filmhuis en een spiksplinternieuw winkelcentrum. Prachtig! Daar even uitgerust onder het genot van een groot bord tomatensoep in een heerlijke relaxte atmosfeer. Daarna terug naar Potzdammerplatz de U Bahn genomen. Erg druk en toen kwam voor het eerst de gedacht bij me op van wat als er een bom...... Nog even wat boodschapjes op de terugweg bij de Ostbahnhof en toen erg moe maar voldaan weer bij ons pension. Een dagje Berlijn is vermoeiender dan 100 km op de fiets!