Dag 9 - Reisverslag uit Rahnsdorf, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Rahnsdorf, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

08 Juni 2016 | Duitsland, Rahnsdorf

Dag 9 2e dag Berlijn
Opnieuw om 8:00 uur aan het ontbijt. Opnieuw lekker weer dus buiten op het balkon. Afgesproken met mevrouw dat we de volgende ochtend niet wilde ontbijten maar een lunchpakket mee wilden. We willen nl de volgende ochtend al om half 7 weg om op tijd bij onze trein te zijn. Daarna met de fiets de korte route naar de S-Bahn verkend. Daarna met de S-Bahn naar Berlijn. Weer de route voor morgenochtend verkend. Toen we in een lift zaten met meerdere fietsers sprak een van hen ons aan. Hij zag aan ons rode tasje van de RUG dat we Nederlanders waren. Hij was 30 jaar geleden naar West Berlijn verhuisd en had in Groningen aan de RUG psychologie gestudeerd. Hij reageerde vol ontzag toen we vertelden dat we naar Berlijn gefietst waren. Hij nodigde ons bij hem thuis uit. Helaas moest hij gelijk door met de S-Bahn. Hij schreef snel zijn tel nummer op een briefje en we nemen hartelijk afscheid terwijl we hem slechts 5 min kenden! Bijzonder! Toen West Berlijn verkennen. Bij de dierentuin eruit en naar de Gedachniskirche gelopen. Toen op zoek naar lekker eten in een zijstraat van de Kurfurstendamm. Heerlijk terras in zon en schaduw met lekker windje. Het was weer warm vandaag. Daarna de Ku-damm op en afgelopen met zijn sjieke winkels. Toen in sportshop nog wat gekocht en een souvenirs voor de kinderen. Daarna bij de kerk nog even op een bankje naar al die mensen gekeken. Via de dierentuin naar de S-Bahn weet op huis aan. Daar kennis gemaakt met nieuwe gasten uit Melbourne!. Vrouw was van oorsprong Duitse en waren op familiebezoek. Heb hun de WIFI-code gegeven en een lokaal kaartje waarop de konden zien hoe ze naar de Muggensee konden lopen. Daarna alles ingepakt en klaar voor een vroege start morgen!