Dag 3 - Reisverslag uit Soltau, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Soltau, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

02 Juni 2016 | Duitsland, Soltau

Overnacht in Morsum. Redelijk geslapen. We kregen een vrij karig ontbijt alles was precies afgemeten voor 2 personen. Waren de enigen in het hotel. Ook gedonder met betalen. Mobiel pin apparaat deed het niet. Uiteindelijk contant betaald. Met 15 min vertraging op de fiets. Direct erna in het dorp gepind bij bank zonder probleem! Op de fiets naar Verden. Eerst de Weser over en foto hier een foto van gemaakt. Daarna over de rivier de Aller naar Verden. Na Verden verandert het landschap; het wordt het heuvelachtiger en bosrijker. Wegen worden plotseling onverhard en later kasseien. Toen kwamen we in Stellichte, een soort Orvelte met alleen maar kasseien wegen en oude boerderijen. Toen kreeg Lia last van knie door de kasseiwegen. Dat was na ongeveer 30 km. Toen door naar Visselhovede. Het begon een beetje te druppelen dus besloten hier in een restaurant te gaan lunchen. En toen we binnen waren begon het te spoelen van de regen en wij zaten lekker droog binnen!!! Toen het eten op was was het droog en fietsten we verder. Omdat Lia erg veel last van haar knie had besloten we te overnachten in Soltau na 66 km en niet mee de Lunenburgerheide over te steken. Via het VVV aan een goedkoop en gastvrij pension gekomen op loopafstand van het centrum. In Soltau een knieband voor Lia aan laten meten en een broodje gegeten. best een gezellig plaatsje met een mooi park. Daarna terug naar pension; lekker in de tuin gezeten en een boek gelezen!