Dag 1 - Reisverslag uit Friesoythe, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Friesoythe, Duitsland van Eric Lanooy - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

31 Mei 2016 | Duitsland, Friesoythe

1 e dag. Om kwart voor negen op de fiets. Lekker weer: warm maar wel een beetje broeierig. Na 30 km in Veendam eerste stop. Op terras samen met ander fietspaar; Hagenezen. Beetje opscheppers maar zij was onder de indruk van mijn lichte fiets. Zij was al eens naar Santiago gefietst. Daarna dwars door de Veenkoloniën. Mooie route. Vlak voor Onstwedde ons brood opgegeten op een bakje midden in de weilanden. Toen door naar Bourtange en daar in het prachtige vestingstadje echte Groninger mosterdsoep gegeten. Zout aanvulling was belangrijk omdat het al aardig warm was geworden. Toen de grens over en direct na de Eems langs het "Küstenkanal". Helaas een onverhard pad maar wel erg gericht. Na 30 km waren we het fietsen op het onverharde pad. Toen twijfelden we stoppen of door fietsen? Het was nog zonnig en warm dus toch nog maar 20 km door. We passeerden het voormalig concentratiekamp in Esterwegen. Na 10 km nog een pauze bij een bakker en om 17:45 waren we in Friesoythe. Via de Garmin naar het Cityhotel. Alle kamers verhuurd stond op de deur! Dat is een tegenvaller. De eigenaresse kwam echter naar buiten en zei dat ze nog een Doppelzimmer had in een ander gebouw. Yes!!! Snel inchecken, douchen en op zoek naar eten. Op een heerlijk terras buiten pasta gegeten bij 25 graden. Toen we het eten ophadden begon het te regenen! Regenden we toch nog nat op de eerste mooie fietsdag.